lördag 18 april 2009

Bang bang, I shot you down

Hela veckan har varit kanonbra. Jag har tillbringat all tid med min älskling och vi har tagit en dag i sänder. Det kändes otroligt skönt att få tillbaka sitt normala ansikte igen, efter... katastrofen. När jag kunde visa mig utanför dörren igen for vi ut med skotern, moppen, hästarna - you name it! Lite otroligt hur begränsad man kan bli av en solbränna. Först var vi isolerade och stack knappt ut näsorna utanför dörren på ett dygn eller två. Sen var vi plötsligt överallt i byn. Folk måste ha undrat om vi var riktigt kloka. Vi blåste runt som vindar, med alla möjliga transportmedel. Vi levde livet. Sen var det plötsligt torsdag. Dags att dra till Vidsel. Hollsvattnet gangsters blev Vidsel gangsters igen. Folk tittar ut genom sina fönster och säger "Är det en vind som blåser förbi där ute? Nej, det är Åsa och Eric." (Citerat av Thomas.)
Imorgon blåser en av vindarna hem till sig och den andra vinden blir kvar här. Jag och Stina ska sjunga på EFS på kvällen. Det känns bra, det kommer att gå bra.

Inga kommentarer: