fredag 6 mars 2009

The dogs were whistling a new tune

Det är fredag kväll och jag hade liksom riktat in mig på film med familjen, men alla verkar ha något annat för sig, så jag vet inte hur det blir med den saken. Sega familjen här, ja. Idag har jag varit ensam hemma hela dagen. Steg upp vid nio-tiden och sedan har dagen bara gått. Jag har städat mitt rum, fixat lunch, ätit, suttit vid datorn, sprungit 5 km, duschat, ätit igen, pratat med Eric i telefon, tagit det lugnt, ätit lite godis. Har funderat på att börja fixa med bilderna jag har tagit under lovet, men problemet är att de ser så olika ut på olika skärmar. På mammas skärm är alla bilder ljusare än på pappas skärm. Så det är jättesvårt att veta hur jag ska redigera dem och så vidare. Varför kan inte alla bilder se likadana ut på alla skärmar?! Sen blir jag galen på att jag har för dålig ordning på bilderna, och en del laddar jag in i mammas dator och en del i pappas dator, beroende på var jag är. När jag flyttar ska jag ha ALLA bilder snyggt och prydligt sorterade i album i en enda dator, så det så! Och samma sak med musiken.

Inga kommentarer: