fredag 6 mars 2009

Det är inte bara jag som är kittlig!

Jag, Eric och Emil var i Kåbdalis i måndags. Lite för lös snö i backen och ganska tråkigt väder, men det är klart att det var roligt, med världens bästa sällskap! Det mest intressanta under dagen var nog vårat sista åk, när Eric lånade Emils snowboard och Emil lånade Erics skidor :-) och då menar jag inte att det gick dåligt, för det gjorde det inte. Naturbegåvningar båda två! När jag och Eric åter landade i Vidsel packade vi ihop våra grejer, käkade och åkte med Jonas till Älvsbyn. Eric tränade från kvart över sju till nio. Jag tog en promenad för att köpa popcorn och mjölkchoklad till kvällen, sen satt jag och tittade på träningen. Vid tio-tiden anlände vi till Hollsvattnet, duschade, åt och bänkade oss sedan i soffan för att se filmen Gran Torino. Vi såg ungefär halva filmen innan vi gick och la oss. På tisdag förmiddag blev det en härlig ridtur genom byn på Britt-Maries två varmblod. Jag red Shannon och Eric red Lalle :-) (Eric var jättejätteduktig!!). På eftermiddagen såg vi klart Gran Torino och körde skoter (Erics Arctic Cat ZL som äntligen är fixad! och Lasses Yamaha Viking). På kvällen duschade vi och spelade "Kampen mellan kvinna och man". Gud, vilket spel... De kvinnliga respektive manliga chanskorten tog verkligen priset! På onsdagen blev det skotertur med hela familjen till Bomansbacken i Klövern. Jag, Eric, Johan, Robin, Thomas och Camilla på familjens fyra skotrar. Världens härligaste väder och helt underbart ute! Jag, Eric, Johan och Thomas drog iväg på en extrasväng senare. När vi kom hem åt vi och sen tog jag och Eric en tur på hästarna. Det hade hunnit bli ganska mörkt, så vi tog reflexvästarna. Det hann bli kallare medan vi var ute, jag kände mig ganska frusen när vi kom hem. Vi duschade och sen såg vi filmen Stardust med hela familjen. Jag hade svårt att hålla mig vaken och slumrade till flera gånger. Vi gick och la oss så fort filmen var slut. Jag och Eric steg upp kring halv elva på torsdagen, åt frukost och packade våra grejer (jag packade för att åka hem och han packade för att åka till Malmö). Sen gick vi och Johan upp till sågen för att skjuta med hagelgevär. Det var riktigt kul! Helt dålig var jag inte. När vi hade skjutit slut på alla skott gick vi tillbaka hem och åt lunch. På eftermiddagen fikade vi hos Erics farmor och sen tog jag och Eric en sväng med skotern och jag fotade litegrann. Klockan fem tog vi bussen från Klövern till Älvsbyn. Jag tränade från sex till halv åtta. Jag var taggad och hann göra ungefär fyra Taikyoku Shodan medan de andra gjorde en. Jag duschade efter träningen och jag och Eric promenerade bort till Emil. Vi hann spela Rock Band en stund innan det var dags att åka till tågstationen. Jag stod med Eric, Emil, Johan, Jonas och alla andra och väntade på tåget, som var försenat. Det kom ca 25 minuter efter tidtabellen och min älskling åkte iväg och vinkade till mig genom fönstret. Han och de andra ska vara i Malmö hela helgen, först tävling på lördag och sen träningsläger på söndag. De kommer hem på måndag.

Hollsvattnet börjar verkligen bli mitt andra hem nu, jag trivs där som fisken i vattnet!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så han kan både rida och spela gitarr, vilken kille du har firrat alltså! ;-))