måndag 23 februari 2009

Världens bästa mamma

Vi har ätit fisksoppa med creme fraiche och små tunnbrödsrullar kryddade med vitlök till middag, och gullemamma har varit ner på ICA och köpt mer glass. Nu står hon i köket och fixar ihop en kolasås till glassen. Iiih, vad gott! Stora grytan står på spisen och kokar vinbärssaft, speciellt för min onda hals. Livet känns inte lika tungt längre! Vad skulle jag göra utan dig, mamma? You are the best.

Jag har haft den lugnaste dagen på hur länge som helst och läst Åsa Larssons senaste deckare, sovit under en filt i soffan, pratat med Eric i telefon och verkligen tagit det l-u-g-n-t. Det har inte alls känts kul, men dock välbehövligt. Förkylningen ville nog egentligen inte angripa mig, den känner sig lite skamsen nu när den märker hur ledsen jag blev.

Inga kommentarer: