måndag 9 februari 2009

Är fettisdag den 24:e? Ojdå...

Måste säga att det alltid är lite kul att prata med någon man inte har pratat med på länge :-) vi började prata om semlor, och på tal om det så har jag faktiskt ätit tre semlor i år, wihi! Det måste nästan vara rekord, för jag brukar bara hinna äta en eller två. Men nu har mamma bakat egna så vi har tjuvstartat, och det är såå smaskigt! Hur vill ni ha eran semla? Den perfekta semlan, typ?
Min semla ska vara hembakad med pyttelite kardemumma i och med ett stort urgröpt hål inuti så att det ryms en massa mandelmassa- och brödsmuleblandning. Lagom mycket grädde, inte alltför för hårt vispad, och så ett litet sött lock med siktat vaniljsocker på.
Ikväll blir det dock ostkaka med hallon. Vi kan ju låtsas att jag behöver den energin efter att ha suttit och redigerat bilder från Boden Open :) bilder kommer inom kort förresten. Puss!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker din semla liknar min favorit semla väldigt mycket. De är verkligen goda.