lördag 20 december 2008

28 mil hemifrån

Igår hade vi julavslutning på skolan (jag är nöjd med mina betyg!) och sen bar det av till Luleå. Jag träffade sötaste Eric och vi gick en sväng på stan, för att sedan slå oss ner i biblioteket på Kulturens Hus. Och där satt vi ett bra tag, närmare bestämt tills vi tittade på klockan och fick allvarliga chockskador när vi såg att den var 17.00! Jag hade låst in min väska på busstationen och glömt mobilen i den, och när jag kom tillbaka visade det sig att jag hade 14 missade samtal och 4 sms! Det var förstås mamma, som hade hunnit bli orolig vid det laget. Jag träffade henne där på busstationen och sen bar det av till mormor i Korpilombolo, för mig, mamma, broder Erik och våran morbror Thomas. Vi kom fram kring 8 på kvällen och fikade och pratade och hade trevligt tills vi gick och la oss vid 12-tiden. (Jag fick förstås sova i den skrangliga metallsängen medan Erik sov i den fluffiga 120 cm-sängen...) Sov länge idag och sen tog jag och Erik sparken ner till affären för att köpa refillkort och thé. Det gick inte så värst bra att stå två personer på sparken i full fart nerför backen. Det slutade med att jag (som stod längst bak) for med en rejäl smäll i backen och Erik fortsatte ytterligare några meter innan han också tappade balansen. Nåja, refillkort och thé blev det iallafall, och nu är vi tillbaka hos mormor och har fikat en massa gott. Jag och mamma ska baka. Jisses, vad mycket man äter när man är här... Hoh.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni uppfyller (ännu en gång) en till av mina fördomar. Spark? Haha. ^^

Anonym sa...

Du är ju sötast!<3 synd att du gjorde illa knät :S