måndag 17 november 2008

Katastrof

Jag blev så full i skratt när jag läste det här i Jessicas blogg att jag måste kopiera in det här:

"En minnesvärd grej var när jag blev alldeles utom mig och ropade högt när jag läste på äggkartongen, Åsa frågade "Är de för gamla?" och jag svarade upphetsat: "NEJ, DE ÄR FRÅN BURHÖNS!!!! Med sprattyta, sittpinne och varprede...!" och situationen blev väldigt komisk."

Alltså, min söta kusin Jessica är ju djurvän och hon äter bara ägg från frigående höns. Hon blev LITE upprörd när hon insåg att vi hade käkat ägg från stackars burhöns till frukost. Människan gallskrek rakt ut och jag som satt och drack min dagliga morgonmjölk blev ju för tusan rädd.
(Och det där om sprattyte, sittpinne och varprede stod på äggkartongen. Jag misstänker dock att det ska stå "sprättyta", inte "sprattyta".)

Inga kommentarer: