söndag 16 november 2008

You made my week

Veckan har virvlat förbi i rasande fart och nu känner jag mig som en snöflinga som har landat på marken efter att ha rest tillsammans med de kalla nordiska vindarna, flugit genom sju dagar. Först bar vinden mig till Luleå, där jag virvlade runt i fem dagar. Jag tillbringade ungefär 35 timmar av veckan på Ateljé Grodan, och större delen av den övriga tiden tillsammans med Jessica och Fredrik. Vi tränade på gymmet, var i stallet, såg film, myste, var på stan och gjorde en massa annat skojsigt. På fredag morgon stack de till Finland och jag virvlade hem till Bredsel igen. Men inte fick jag vara i fred särskilt länge inte ;) på lördag eftermiddag (efter att jag hade varit på öppet hus på gymnasiet i Älvsbyn) anlände mina kära vänner Jessica och Fredrik till Bredsel city! Direkt från Finland, nästan. Så det blev en fulländad myskväll ute i stugan på gården. Vi eldade i öppna spisen och såg film hopkurade under en hög av filtar och kuddar. J och F fick sova över i stugan och söndagen gick mest åt till att slöa. Sen åt vi middag hos mamma i Vidsel och for till EFS på Sinnesrogudstjänst, där jag och Stina sjöng och spelade piano för alla. Min mobil råkade ringa mitt i allt och det uppstod en rätt pinsam situation, men annars gick det bra. Faktum är att efteråt kändes det som att jag ville sjunga igen, för all nervositet släppte helt plötsligt. Jessica och Fredrik åkte hem strax efter sju och där tog veckan slut.

You know you made my week!

Inga kommentarer: