torsdag 20 november 2008

En gnutta nostalgi

Jag läste just ett inlägg från den 27 januari. Här är en bit av det:

"Det finns förstås en massa saker jag borde göra här hemma. Blommorna i köket höll på att dö häromdagen för att jag hade glömt att vattna dem i måndags. Det började med att pappa sa att orkidéen började sloka och jag tänkte att jaha, jag glömde väl vattna den då. Men sen insåg jag att jag hade glömt att vattna husets blommor överhuvudtaget. Erik satt framför fönstret i köket och bakom honom såg jag till min förskräckelse en blomma som såg näst intill död ut, alldeles hängig och skrynklig, som om den hade tillbringat en månad i öknen utan en enda droppe vatten. "Titta inte på den blomman, pappa!" tänkte jag. Jag skulle just skicka iväg ett sms till Erik där det stod "titta INTE på den döende blomman bakom dig!" när pappa utbrast "den där blomman kommer dö vilken sekund som helst" och pekade rakt på just den stackars blomman. Ohno... Jag fick gå runt och vattna alla blommor. Great. Jag undrar verkligen hur blomman i mitt rum har klarat sig, jag vattnar den aldrig. Och då menar jag ALDRIG."

Jag borde ta mig tid att läsa igenom alla blogginlägg jag har skrivit, from the beginning. Jag skulle kunna göra en lista här någonstans i bloggen (där det får plats) med "läsvärda inlägg" eller något liknande. Vad tror ni om det?

Inga kommentarer: