torsdag 20 november 2008

Djupfryst

Det är en timme sen jag kom hem och klev in i värmen, men jag huttrar fortfarande. Det har börjat bli kallt ute nu, på allvar. Kylan kryper in överallt, i varenda liten springa och vartenda litet lufthål den kan hitta, och man blir aldrig av med den. Jag (mitt nöt), har dessutom inte börjat använda vinterjacka än (för jag har inte köpt nån ny än), och min gamla är jag less på. Den är dessutom gjord för typ 20 minus, och så kallt har det inte blivit än, (vissel vissel).
Dum som jag är får jag väl forsätta hacka tänder tills de trillar ut ur munnen på mig, och envist tala om för mamma (mellan dödsrosslingarna) att "n-n-neeej,
j-jag f-f-fryyser int-te a-a-alls".
Jag längtar efter en riktigt mysig och varm jacka att krypa in i och aldrig mer behöva frysa. Vore inte det hur härligt som helst? Och så bylsiga täckbyxor, min stora stickade mössa och ett par mysiga vantar. Då kan jag kliva rakt in i den kallaste vintern med ett leende på läpparna och tackla kylan!

Inga kommentarer: