onsdag 22 oktober 2008

It's not so simple

Jag tvekade om jag skulle skriva eller inte. Egentligen vill jag ju ha det förra inlägget överst så att alla ser det. Men jag är så skrivsugen att jag absolut måste få skriva!

Igår diskuterade jag gymnasieprogram med Jessy i en timme och sjutton minuter. Det är alltid bra att ha någon att surra med om sånt!
Guld värt, helt enkelt.
I måndags var jag hos tandläkaren, vilket inte alls är lika kul som att prata i telefon. Men det gick bra. Jag tycker inte att det är obehagligt att gå till tandläkaren. Eller okej, vissa moment. Som när man ska gjuta en "form" till en nattandställning, då får man vicka på tårna för att hjärnan ska tänka på något annat än den där illasmakande kletiga rosa geggan man får inkört i hela munnen. Tur att jag slipper det numera. Efter mitt tandläkarbesök åt jag direkt en hel marabou chokladkaka i bussen på vägen hem. Japp, jag vet att jag är snäll mot mina tänder!

Idag begav vi oss till Älvsbyn för att besöka ungdomsmottagningen och gymnasiet med klassen. Det bjöds på många skratt, särskilt på förmiddagen! Gymnasiebesöket gjorde att jag fick ännu mer tankar kring gymnasieval och så vidare.
Och tankar kring det där med att flytta hemifrån.
För mig känns det oerhört lockande att ha en liten mysig lägenhet på sisådär 35 kvadratmeter i Luleå, alldeles för mig själv. På något bra ställe, typ på Varvet eller i stan. Ett eget place, ett eget krypin, precis lagom litet och precis som jag själv vill ha det. Gissa om det lockar?
Och man tänker att det är enkelt och
" jamen, nog räcker pengarna" och "nog kommer jag laga mat fast jag bor ensam", men man måste möta verkligheten face to face. It's not so simple.
Säger jag, som inte ens vet hur det är in real life.
Just nu har jag faktiskt en liten framtidsplanering/dröm som börjar ta form i huvudet, och jag ska berätta om den någon dag, tror jag.
Jag är hos pappa nu (fast han är i Florida), men mamma kommer och hämtar mig snart. Jag ska vara hos henne i några dagar. Ikväll blir det att repetera ordklasser inför morgondagens svenskaprov och se Arn på bio i Vidsel. Inget mer datorsittande här inte ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas provet gick bra och lycka till med gymnasiedrömmarna.