onsdag 1 oktober 2008

Små glädjeämnen

Tjoflöjt! Idag steg jag upp tidigare än vanligt, på grund av skolfotograferingen. Somnade dessutom alldeles för sent igår.
Så nu känner jag att reservbränslet börjar ta slut, det ekar olycksbådande i bränsletanken...
Har varit på gymnasieinfo och föräldramöte i skolan nu ikväll och fryst häcken av mig när jag åkte moppe med Erik. Tusan vad kallt det var! Kanske delvis för att jag bara hade leggings och shorts på mig, dum som man är... ung och dum! ;) ohja. Men man lever bara en gång. Och det som inte dödar, det härdar!
Nu ska dumburken stängas av och pyjamasen ska på! Inte för att jag har någon pyjamas, men sovtröja då :) fast pyjamas låter vettigare.

Oj, vad det ekar inne i bensintanken. Nu börjar det eka i huvudet också. Ho ho... ho ho. Ett metalliskt klingande eko-ljud in my brain and in my bränsletank. Great! När jag reser mig upp från stolen kommer jag typ snubbla på mattkanten av ren trötthet, falla handlöst, slå skallen i skrivbordslådan och falla avsvimmad ner i golvet. Medvetslös. Jag ser det framför mig.


Och, bara så ni vet,
O
m man blir glad för lite så finns det mycket att bli glad för!

Tänk på det! :)


"... och det var Åsa Stubbfälts sista tanke innan hon snubblade på mattkanten och slog sig fullständigt medvetslös på skrivbordslådan. Och där, på golvet i familjens datorrum, hittades hon nästa morgon av sin bror, som vid det här laget hade börjat undra vart hans kära tvillingsyster hade tagit vägen..."
Piteå-tidningen, fredag 3 oktober 2008

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHAHHAHAHHAHA!!! det där var nästan lika roligt som en historia jag ska berätta för dig om fredrik och hjärtklubban. Fast det här var roligare. saken var bara att jag hos fredrik skrattade så jag typ kvävdes och grät på samma gång. puss!

ja, PUSS på världens bästa vän lix! DU ÄR FINAST!