måndag 27 oktober 2008

Kasta inte sten i glashus

Idag sitter jag hemma i mina allra mysigaste myskläder, tycker synd om min onda hals och käkar Echinagard för brinnande livet, för att förhindra att en riktig förkylning bryter ut. Att bli sjuk är det sista jag vill nu när det är lov och allt. Det vore faktiskt riktigt bedrövligt.
Ge mig hundra kilo välmående, tack!
Igår blev det en skogspromenad på en och en halv timme med mamma och Erik, och på kvällen såg jag Mamma Mia med Stina. Ska se till att skaffa hem den när den kommer ut på DVD, så att jag kan se den när jag är på dåligt humör, för man blir faktiskt glad av den!
Jag känner att jag behöver en runda på stan. En liten uppfräschning inför vintern. Jacka, mössa, vantar, och lite annat jag har skrivit upp. Jag ska göra det någon dag, dra till stan. Förutsättningen för det är att jag inte blir sjuk!

Pappa kom hem från Florida igår. Det var 30 grader varmt i Orlando och de hade varit på någon sorts krokodilsafari! (Den var dock inte på arbetstid, haha...) Och så hade de varit VIP-gäster på NASA och Kennedy Space Center (på arbetstid). Och pappa fick en hel hotellsvit för sig själv, och åkte i business-klassen på flygplanet. Palmer utanför hotellet, swimingpool... Jag tror jag följer med nästa gång va!

Hoppas att Jessica och Fredrik har det bra nere i Varberg! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

hoppas du kryar på dig då så att du inte blir sjuk på "riktigt". Riktigt hemskt det, och hoppas du mår bra annars trots att det gör hur ont i halsen som helst och snoret rinner..kanske
Puss ;)