måndag 12 maj 2008

Resfriado

Nu har jag blivit förkyld. Himlar å. Men det är länge sen sist, så jag är inte alltför förvånad. Hemma från skolan idag. Det känns ändå inte som att det här kommer bli en lång och seg förkylning, utan mer kort och intensiv. Det är nästan bättre det. Hoppas att jag inte missar så mycket i skolan idag. Det är inte rätt tillfälle att bli sjuk nu när vi har så mycket läxor och prov innan sommarlovet. Om man vill höja något betyg så är det nu det gäler. Sista rycket, liksom! Idag har vi lägerskoleprov, imorgon spanskaprov, på torsdag NO-prov och på fredag svenskaprov. Fast svenskaprovet är väl mer som ett test, inget man ska plugga en massa till. Nästa vecka blire matteprov och hk-prov. Inte äre lite inte... Jag får plugga ett par timmar hemma idag. Minst. Först ska jag försöka sova en stund och kanske se en film eller något. Kan bli rätt mysigt faktiskt.
Ha det bra, alla! :)

Obs! Resfriado betyder förkyld/förkylning på spanska.

Inga kommentarer: