tisdag 1 april 2008

Hurtbulle

Jag sov skitdåligt förra natten, usch! Kände mig inte så himla pigg och fräsch när jag steg upp imorse. Klockan var 06.10 och bussen går 07.10. Så jag försökte pigga upp mig själv under den timmen jag hade på mig. Dock somnade jag direkt när jag satte mig på bussen och vaknade när vi var i rondellen i Älvsbyn. Jag hade samma arbetstider idag som igår, dvs 08.00-15.30. På förmiddagen var det ganska lugnt - lugnet före stormen! Gud vilken lunchrusning det var sen! De kokar vitpalt varje tisdag och blodpalt varje torsdag, så idag var det massor av palt-sugna människor som kom. Plus att vi fick massor av beställningar på tacotallrikar, kycklingsallader, toast m.m. Så det var full rulle! Sen blev det lugnt igen, härligt :) nu säger jag inte att jag inte gillar lunchrusningen, för den är faktiskt riktigt kul, men nog är det skönt att hinna sitta ner en stund vid ett halvöppet fönster i köket och andas in luften som strömmar in. Jag fick sluta lite tidigare idag, så jag hann gå till busstationen och fixa mitt busskort. Sen fick jag skjuts hem av "Monkan" (Monica). Dom som jobbar på konditoriet är Maria, Lena, Carina, Anna, Monica, Marina och Emmelie. Härligt gäng! Men alla är ju inte där alla dagar.
Och inte blir man av med sina lärare även om man inte är på skolan! Har träffat både Viveca, Kristina, P-A, Mona, Mats och Maj-Britt. Och Inger förstås ;)
När jag kom hem var klockan 15.40, ingen var hemma och vädret var hur fint som helst, så jag joggade hela Trångfors-rundan. Hurtigt värre! Det var faktiskt riktigt skönt att röra på fläsket, haha. Nog trycker man ju i sig en och annan godbit när man är på konditori hela dagarna. Jajamensan. Och till middag åt vi palt från konditori centrum :D jag hjälpte till med att rulla fläsket igår och koka palten idag. Erik sa "tack för maten Åsa!".
Och nu ikväll har jag varit i stallet, mest pysslat med Chifen. Min nuvarande stallmössa är en sån där snygg en med en boll mitt på huvudet, som Chifen självklart skulle ta tag i med tänderna. Han lyfte mössan rakt upp från mitt huvud och kastade iväg den. Gissa om han vart nöjd! ;) lillplutten.
Nu ska jag duscha och gå och lägga mig så fort håret har torkat. Imorgon skulle jag ha jobbat 09.30-18.00, men eftersom jag inte kan åka dit med Lena så tar jag 08.15-bussen, så jag kan börja jobba 09.00 och kanske ta 17.30-bussen hem. Får se vad som händer :) hoppas jag får vara i bageriet imorgon.
Undrar hur alla andra har det på sin prao :)

Inga kommentarer: