söndag 27 januari 2008

Jag dödar blommor

Halloj. Nu sitter jag här igen. Det är inte ens 12 timmar sen jag skrev blogg sist. Åh det är så fint väder ute! Men kallt. Brrr. Jag har inte provat gå ut, men termometern visar kallt.. nämen ojdå, termometern visar bara -13 nu. När jag steg upp var det -18. Jag skulle ha varit i Kåbdalis idag, men det blev missförstånd. Kl 10 imorse stod Ogges bil här ute på gården och de hade inte ringt eller något. Så Erik fick panik och jag vaknade mitt i kaoset. Erik gjorde sig klar på fem minuter men jag insåg snabbt att jag inte skulle hinna, så jag sjönk bara tillbaka ner i kudden och tänkte somna om. Men det gick inte så bra, så jag tog fram mobilen (en Nokia 6500c som jag har lånat :) och spelade sudoku-spelet istället. Den lätta nivån klarade jag på 30 sek och den medelsvåra på 3 min, så då var det inge kul längre. Testade "golf tour" istället. Haha, inget vidare kul spel, men eftersom det gick så pissdåligt så blev jag ännu mer fast besluten om att klara några hål i golfbanan på Forest Falls Golfklubb xD steg upp kring 10.30, lite senare kanske. Funderade på vad jag ska göra idag. Och det funderar jag fortfarande på. Jag har ingen aning. Men det blir nog en dag då jag växlar mellan att slöa och göra nytta. Det finns förstås en massa saker jag borde göra här hemma. Blommorna i köket höll på att dö häromdagen för att jag hade glömt att vattna dem i måndags. Det började med att pappa sa att orkidéen började sloka och jag tänkte att jaha, jag glömde väl vattna den då. Men sen insåg jag att jag hade glömt att vattna överhuvudtaget. Erik satt framför fönstret i köket och bakom honom såg jag en blomma som såg näst intill död ut, alldeles hängig och skrynklig, som om den hade tillbringat en månad i öknen utan en enda droppe vatten. "Titta inte på den blomman, pappa" tänkte jag. Jag skulle just skicka iväg ett sms till Erik där det stod "titta INTE på den döende blomman bakom dig!" när pappa utbrast "den där blomman kommer dö vilken sekund som helst" och pekade rakt på just den blomman. Ohno... så jag fick gå runt och vattna alla blommor. Great. Jag undrar verkligen hur blomman i mitt rum har klarat sig, jag vattnar den aldrig. Och då menar jag ALDRIG.
Så kan det gå.

Och jag vet fortfarande inte vad jag ska göra idag.

Inga kommentarer: