fredag 25 januari 2008

Friday night

För en stund sen gick jag från mamma i Vidsel till pappa i Bredsel. Det var kaallt! Hu så kallt. -18 grader visar termometern och jag hade inga täckbyxor. Jag och Erik har varit hos mamma sen i onsdags, så det känns lite konstigt att komma hit till pappa nu. Men det är bara för att jag är ovan. Det har varit trevligt hos mamma :) vi har sett film, jag har jobbat med mitt dikthäfte (som skulle lämnas in idag) och så har vi pratat och tagit det lugnt. Ätit god mat. Och godis. Och glass. Och fika. Hälsokost! ;D men jag motionerar ju mer när jag är hos mamma. Idag har jag gått till skolan, gått från skolan, sparkat nästan ner till ICA och hem igen, tagit en kort promenad med Tello och sen gått från Vidsel till Bredsel. Plus idrotten i skolan. Inte illa, tycker jag :) haha. Men jag längtar tills jag får moppe, dröjer inte så länge nu!
Filmen vi såg häromdagen hette Välkommen Mrs Doubtfire. Den var gullig :) och rolig! Handlade om en familj, mamman och pappan skiljde sig och pappan förlorade vårdnaden över sina barn. Mamman sökte efter ett hembiträde/barnvakt, och då kom pappan förstås på idén att klä ut sig till en gammal dam och söka jobbet, så han blev familjens hembiträde och ingen visste att det var han, haha! Men det var faktiskt väldigt skickligt gjort med utklädnaden, man kunde verkligen inte ana att det var pappan som var damen (Mrs Doubtfire). Se den om ni vill ha ett gott skratt! ;)
Ännu en tråkig fredagskväll... jag är uttråkad, men ändå ganska glad. Det blir nog Kåbdalis antingen lördag eller söndag, vet inte vilket. Och så måste jag kika på inredningsgrejer på internet, i tidningar osv. Jag vill inte ha så många fler hemmasittarhelger utan något att göra. Jag ska börja ta mig ut och göra något. Vad vet jag inte, men något iallafall.
Pappa har förresten köpt ny bil idag. Ojojoj vilken bil, säger jag!

Jag började skriva för två timmar sen. Jag har gjort en massa annat också, inte suttit här hela tiden. När jag kom hit, efter att ha gått från Vidsel, var klockan ungefär 20.00.

Inga kommentarer: