torsdag 20 december 2007

Jullooov!

Nu är det jullov. Och det första man gör när man kommer hem är att sätta sig vid datorn, haha. Lite fult ändå.
På morgonen hade vi dansuppvisning, först dansade 8:orna vals och sen dansade 9:orna polka. Sen åt vi fika och hade det mysigt i klassrummet :) jag fick hårklämmor av Stina. Hon ska få en julklapp av mig också, hade bara glömt att slå in den. Vi var i kyrkan som vanligt kl 10. Kören sjöng "Himlen i min famn" och "Tänd ett ljus" och så var det psalmer och rektorns tal och prästens tal och blablabla. Sen tillbaka till klassrummet, utdelning av betygen! Hojja. Men jag är nöjd med mina :) ingen fick MVG, förutom två i geografi. Jag hade 11 VG:n och 2 G:n. Så jag är nöjd! Mitt lucia-kort vek sig i påsen på vägen hem :/ men jag överlever. För nu är det juulloooooooov!! Jag hoppas att mitt jullov blir bra, även om jag inte har så mycket planerat. Det regnar. Eller det kanske är regnblandad snö. Men hursomhelst så är det inte julväder. Jag vill ha tillbaka all snö som har smält bort, jag vill ha minusgrader! Jag vill ha skidväder, fotoväder, vinterväder.
Jag var i stallet igår, fick eskort mellan bilen och stallet med Inger och hennes spark, haha! Deras gård är som en skridskobana, plus att den lutar ner mot stallet. Vi skulle knuffa deras bil som hade glidit iväg åt tjottahejti under natten. Men se det gick inte, vi fick inget fäste med fötterna. Vi gav upp. Hästarna var lite oroliga för blåsten, men det gick bra. Dom gillar när man sjunger för dom :) jag sjöng "Gläns över sjö och strand" typ hela tiden och kunde inte sluta sjunga till slut. Försökte sluta sjunga när pappa kom och hämtade mig, men efter någon minut kom jag på mig själv med att sjunga gläns över sjö och strand igen, haha.
Nu kom mamma hem, tror jag. Det lät då så. Ska gå och se hur det står till med mor min ;)
Pussåhej

Varför måste jag vara blyg? Ni som inte är blyga, fatta vad lyckliga ni är! :)

Inga kommentarer: