måndag 23 januari 2012

Vilken soppa

Varför måste alla beslut fattas precis nu? Precis nu, när jag har insett att om det är något jag måste förändra när det gäller mig själv så är det att jag måste försöka leva i nuet. Nej, vet ni vad. Det är inte så lätt att leva i nuet när man samtidigt ska bestämma vad man ska göra till hösten, om man ska plugga eller jobba, vart man ska åka på studentresa, vad man ska lägga sina pengar på (för allt kostar ju en hel del). Det börjar också bli dags att söka sommarjobb, vilket känns helt absurt med tanke på hur länge det är kvar till sommaren. Den kunde väl inte vara längre bort än vad den är nu. Det är så otroligt mycket som ska hända innan dess, inte minst att allt ska bli klart i skolan. Jisses. Och lägenheten, ska jag ha kvar den? Kan jag hyra ut den i andra hand, tills vidare? Vilken soppa.

Inga kommentarer: