tisdag 13 december 2011

Jag kommer alltid tillbaka

Under de senaste veckorna har jag börjat sakna bloggandet litegrann, har ju inte skrivit på flera månader. Jag har funderat på att starta en ny blogg och till och med skapat en, men inte skrivit något i den. Jag tror inte att jag vill göra något jätteprojekt just nu (men kanske på jullovet?), så jag fortsätter här i min gamla blogg, tills vidare.

Den här bloggen har hållit sig vid liv i fyra år nu. Jag skrattar för mig själv när jag läser några rader ur mitt allra första inlägg, skrivet 17 oktober 2007:

 "... Flera gånger gick jag in på blogspot.com, klickade på den stora pilen där det står "Skapa din blogg nu", jag skrev in e-mailadress, lösenord, visningsnamn och ordverifierings-grejen, ögnade igenom Användarvillkoren, klickade på Godkänn och Fortsätt. Sen... kom jag till "bloggrubrik". Bloggrubrik?!?! Nä, där tog det stopp. När jag stängde av datorn på kvällen hade jag fortfarande rutan öppen. Och samma sak hände nästa dag, och nästa och nästa och nästa..."

Jag är rolig, jag. Och jag var tydligen rolig redan då, för fyra år sedan. Nästan ännu mer än idag, jag hade så knäppa tankar på den tiden. Skämt åsido. Men jag känner igen mig väldigt mycket i det jag skrev då. När jag läser det jag skrev 2007 känns det som att det var igår. Jag är precis samma person nu som då, jag har bara fått mer erfarenhet av livet. Typ.

Och som slutknorr tänkte jag klämma in några bilder, från åren som gått. Tänkte att det kunde vara lite kul!

6 månader

2-3 år?

5 år

13 år (när jag började blogga, haha)

18 år

2 kommentarer:

Camilla sa...

Lika söt Då som Nu;D
Ps. Har saknat dina blogginlägg.

Inger sa...

Välkommen tillbaka! Efterlängtad läsning :)