lördag 10 september 2011

God morgon

Här sitter jag och dricker te och äter banan. Klockan är snart elva och ingen annan än jag är uppe. Hm. Det får mig att tänka på alla älgjägare som har stigit upp i svinottan idag. Det tycker jag är fascinerande, och härligt. De gör det med sådan entusiasm. Lite tråkigt för dem att det regnar, i alla fall här i Vidsel. Jag har inte varit hemma i Vidsel på två veckor, känns hur länge som helst. Att vara i Luleå i två hela veckor är... Inte hälsosamt. Men då blir det förstås ännu roligare att komma hem sen.

Idag hade jag tänkt springa en runda, rida, och sen vara med Stina. Men vi får se hur det blir med ridningen, i detta väder. Åh, jag som har längtat. En dag ska jag köpa en alldeles egen häst. Igår skrev en bekant till mig på Facebook att: "En 20 år lång väntan är över, idag har jag köpt en egen häst". Så ska jag också kunna säga en dag. Någon gång efter gymnasiet.

Tredje skolveckan är över och det känns som att allt rullar på rätt bra. Däremot har jag aldrig varit så omotiverad i skolan som jag är nu. Men jag har varit så oerhört oklanderligt ambitiös och flitig genom alla mina år i skolan att det faktiskt inte är konstigt att det dalar nu. Så jag bekymrar mig inte alltför mycket över det, utan tar det som det kommer.

Inga kommentarer: