torsdag 1 september 2011

Fohoo

Det är så tomt här att det börjar kännas oroväckande.

Jag sitter på min sista lektion för dagen, och den är strax slut. Grafisk kommunikation C, minsann. Kul, men inte riiiktigt min nisch egentligen. När jag började på NTI-gymnasiet hade jag redan bestämt mig för att välja inriktningen Textkommunikation, men se där, då tog de bort den. Så jag fick välja mellan Grafisk Kommunikation och Rörlig Bild. Jag valde grafisk. Problemet med mig och grafisk design är att det färdiga resultatet nästan aldrig blir det jag tänkt mig från början. Det behöver ju i och för sig inte alltid vara ett problem, men jag ser det ofta som det.

Idag har vi fått i uppgift att göra en barnboksillustration. Ett utkast från en av barnböckerna som vi fick välja mellan var så himla gulligt, tyckte jag.

"Och barnen växer.
Och de åker till stranden om somrarna.
Och alla blir solbrända men semestern är snart slut.
Och barnen växer och går i skolan.
I ettan, fyran, sjuan och nian och får skjuts till scouterna och tandhygienisten.
Och barnen är duktiga och föräldrarna är duktiga och hunden är duktig. Och fågeln är duktig och hamstern är duktig och alla som är duktiga är duktiga.
Och barnen växer och föräldrarna jobbar och de bygger en altan där dom sitter om kvällarna och tänker på allt som dom inte har hunnit."

1 kommentar:

Inger sa...

Snacka om bra sammanfattning, men jag undrar om den verkligen är hämtad ur en barnbok...