torsdag 30 september 2010

Dags att börja synas?

Jag funderar på att återuppta bloggskrivandet. Blir jätteglad av att se att så många går in på min blogg varje dag, trots att jag inte skriver något. Och jag vill verkligen skriva nu, men bloggen är inte jag längre, den har blivit så fel. Den ser fel ut och den känns fel. Det är inte rätt sorts texter i den och det går inte att visa upp bilder på ett bra sätt i den. Inget i den tyder på att jag har några talanger (men det har jag).

Bloggen och jag valde olika vägar i vägskälet, vi går inte hand i hand längre.

Jag vill ha en ny blogg.
Jag vill ha en portfolio för mina texter, foton och grafiska verk.

Vill ha och vill ha... Som att någon skulle ge mig det i julklapp eller så? Knappast va. Men det är vad jag önskar mig. Och jag borde kanske själv kunna göra en blogg och en portfolio? Men det är bara det att... Jag har aldrig gjort det. Så nej.

4 kommentarer:

Camilla sa...

Vore synd om du slutade blogga..
Kan man inte fixa det du vill?
Du kanske kan ta hjälp av en vän??

Louise sa...

Oh, sluta inte blogga? Jag tycker om att läsa det du skriver och få se fina fina foton emellanåt.

Men jag förstår att du lessnat, för det gör man på sin blogg. Jag har snart haft min i två år och.. det börjar kännas. (men samtidigt är det fint att se min utveckling också).

Hm, vill du ha lite hjälp att ordna något nytt? Jag är inte så jättebra, men lite idéer och tips kanske jag kan komma med. Annars har du ju en bror som är rätt duktigt på "sånt där"? (:

Åsa sa...

Camilla: Jag måste nog bara bestämma mig för att fixa det på något sätt, och sen göra det genom att ta hjälp av någon. Det löser sig!

Louise sa...

Funderar du på att starta en helt ny blogg? Jag är inte så hajj på Blogger (än) men ja, kan väl komma med lite idéer i alla fall. (:
Nu var det så himlans länge sedan jag höll på med html-kodning och allt sånt där (mest för att jag är så nöjd med min blogg som den är nu) men lite finns nog kvar.

Men ja, säg bara till när du bestämt dig för hur vill göra så hjälper jag gärna till! (:

Jag ser ju mer min blogg som lite av en.. ventilationstillflykt. Eller, förr var det ju det. Numera är det mest bara där alla mina ovanliga ordlaviner hamnar.