lördag 21 augusti 2010

Festivalhelg

Dagens höjdpunkt var att sitta och dricka te med honung i och äta chocolate chip cookies med Erik i hans lilla lägenhet, och samtidigt låta de regnblöta kläderna självtorka efter en tur på Luleås kalla gator utan varken regnkläder eller paraply.

När Erik flyttade tillbaka till sin lilla etta på Tullgatan igår flyttade även jag in för ett par dagar. Vi har nu tillbringat två kvällar i rad på festivalen Musikens Makt på Gültzauudden här i Luleå. Igår såg vi Mattias Alkberg, Eldkvarn och Familjen. Idag har vi sett Anna Von Hausswolff, Kristofer Åström, The New Man och Zacke. Erik är kvar där borta och ser Oskar Linnros men jag kände mig inte så taggad längre, så jag gick hem för en stund sedan, frusen och trött i benen. Vi har haft trevligt sällskap av Anton igår och både Anton och Therese ikväll. Erik har såklart glidit runt och fotat och skrivit för NSD, så honom har jag förlorat ur sikte då och då.

Eriks recensioner från gårdagen finns att läsa HÄR och HÄR. När han kommer hem ikväll ska han skriva ytterligare två recensioner. Jag är djupt imponerad av hans texter. Han har verkligen förmågan att förmedla känslor och stämningar med hjälp av ord, det vet de som har varit på de konserter han har recenserat. Än så länge har jag inte varit med om att han inte har träffat mitt i prick. För att inte tala om hans bilder...! Han är en festivalgud och en guldklimp för NSD:s nöjessidor, min bror.

Imorgon ska jag åka med Eric och karategänget till Boden för att skjuta med pilbåge och käka någonstans. Idag, menar jag. Klockan är 00:36. Sista dagen på sommarlovet har alltså börjat för 36 minuter sedan. Känn vilken tyngd som ligger bakom de orden när de tillåts sjunka in.

2 kommentarer:

Louise sa...

Njut av sista dagen nu, fast känn det inte alltför tungt för ja, skolan är ju Egentligen rolig - eller hur? (:

Anna von Hausswolff! Hon är så himla fin att jag inte vet vad jag ska säga. På Way Out West satt vi i gräset, lite längre bort, och lyssna på henne, och hennes kommentar: Ih, jag älskar er! fick nog vemsomhelst att smälta!
Hoppas du har haft en trevlig helg, verkligen.

Inger sa...

Din text andas lugn. Det gillar jag!