måndag 7 juni 2010

Veckan som har gått

Sommarlovet börjar om några dagar och den senaste veckan har varit lugn och skön. På onsdag kväll följde jag med när Eric och Johan skulle övningsskjuta på skjutbanan. Jag fick också prova skjuta med Erics 30-06. Senare for jag, Eric och Johan ut med båten på sjön och fiskade. Jag fick två gäddor och Eric fick tre. På torsdagen var jag ledig från skolan och tog sovmorgon till tio. Sen läste jag "Så länge vi båda andas" i väntan på att det skulle sluta regna, så att jag kunde rida ut. När det slutade regna gick jag till stallet och gjorde i ordning Lalle, och precis när jag red iväg så började det förstås regna igen. Men jag struntade i det och red ändå precis lika långt som jag hade tänkt från början. Regnet öste ner hela tiden, men det var faktiskt riktigt härligt! På kvällen städade vi dojon (träningslokalen) med karateklubben och sen åkte jag hem till mamma i Vidsel.

På fredagen hämtade jag min moped i Bredsel och åkte med mamma till Älvsbyn för att handla. Vi överraskade Eric när han kom med bussen, vilket höll på att gå åt helskotta, eftersom han klev av på "fel" ställe. På kvällen såg vi högstadiets musikal (Peter Pan), gjorde i ordning lite grejer inför lördagen och såg filmen "Cast Away".

På lördag förmiddag körde jag, Eric och Jonas upp till Stortjärn med våra mopeder för att fiska. Det var svinkallt och blåste massor. Mopedfärden tog ganska lång tid eftersom det är 2 mil dit, så när vi kom fram var vi ganska nedkylda. Just när vi ställde oss på bryggan för att börja kasta, kom en hagelskur. Och det blåste storm! Vi fiskade tappert i en halvtimme innan vi gjorde upp eld inne i stugan och satte oss där. När vi kände oss lite varmare körde vi hemåt, den här gången i regn. Självklart regnade det ända tills vi svängde in i Vidsel. På eftermiddagen åkte jag och Eric tillbaka till Hollsvattnet för att fira Robin, Johan och Thomas som har fyllt/fyller år. Vi hade många på besök, åt jättegott fika och hade jättetrevligt!

På söndagen åkte jag, Eric, Robin och Wille ut med båten på sjön och fiskade. Vi drog upp gädda efter gädda, men behöll inte alla. Sammanlagt fick vi säkert uppemot 15 stycken! På eftermiddagen red jag ut på Lalle. Vi galopperade uppför halva berget och det måste vara bland det roligaste jag någonsin har gjort! Vi bokstavligt talat flög fram på sandvägen och saktade inte ner förrän vi var framme. Både jag och Lalle var så glada och uppspelta att vi tog en vända till. Jag lät Eric gasa på med fyrhjulingen uppför berget innan jag red dit, eftersom det finns gott om björn där. På kvällen körde vi lite löpträning, jag och Eric. Jag, som är en riktig tävlingsmänniska, blev lite sur på Eric som sprang om mig trots att jag fick försprång. Vi tog tid. Men nästa gång springer vi nog antingen tillsammans eller åt olika håll...

3 kommentarer:

camilla sa...

man skulle kunna tro att vi bor på nordpolen;) med allt de dåliga väder som varit

Anonym sa...

Jag håller med. Backen är kanonskön att galoppera uppför. I kurvan där det bär uppför så vet Lalle vad som är på gång och tar ganska snart galoppen nästan utan att man ber honom :)

BrittMarie

Linnea sa...

Tusentack:D