torsdag 6 maj 2010

Fröken effektiv

Igår gick jag omkring med en märklig känsla under större delen av dagen, känslan av att vara på väg åt fel håll. Egentligen hade jag väl varit på väg åt fel håll i två veckor, ända sedan jag blev sjuk. Och särskilt sedan förra onsdagen, då jag vaknade upp med nästan fyrtio grader i feber. Snacka om att vara på väg åt fel håll då... Nu, när jag var tillbaka på skolan, var jag på väg åt rätt håll, även om det kändes lite konstigt.

Kvart över tre slängde jag mig på bussen hem tillsammans med Eric. Under resten av dagen pratade vi mycket och njöt av varandras närvaro. Jag fick åka med när Eric övningskörde med familjens nyinköpta SAAB, vi pluggade en del, såg sista avsnittet av Andra Avenyn och fick besök av herr igelkott. Så var även den dagen slut.

Idag steg jag upp tidigt, trots att jag hade sovmorgon, och åkte in med den tidiga bussen för att sätta mig och räkna på mitt hemprov i matte. Det kändes som att jag skulle få mer gjort om jag satte mig med det på skolan på morgonen än om jag gjorde det hemma efter skolan. Och jag är så glad att jag fick något gjort, trots att det var jättesvårt att hitta en lugn och rofylld plats att sitta på. Jag hittade faktiskt aldrig någon. Det slutade med att jag hamnade i fiket med Erik och Ida. Men det gick bra.

Jag har halkat efter med några saker i skolan när jag varit sjuk, men ni kan ge er på att jag nästan har tagit igen det nu, på bara två dagar!
Jag kan vara jäkligt effektiv när det behövs! Anledningen till att jag fortfarande är kvar på skolan nu är att jag lade i gasen i botten på sista lektionen och scannade in en massa bilder i datorn, redigerade dem och spelade sedan in hela min berättarröst i studion, trots att lektionen hade tagit slut. Allt är till min film i kursen Medieproduktion A. Sedan blev jag överlycklig när de flyttade fram deadlinen för arbetet! Nu hinner jag ju!

Dags att kila till bussen!

En bild på mig och Erik från när vi fyllde 1 år, 28 juni 1994.
En av alla bilder jag scannade in idag.

1 kommentar:

Camilla sa...

Gud vilken härlig bild på er båda;)