torsdag 20 maj 2010

En rastlös själ

Jag håller fast vid det jag skrev i tisdags: skolan är inte till för såna här dagar. Skolan är inte till för såna här veckor, när det är 23 grader i skuggan varenda dag. Det är inte nyttigt att sitta inne när solen skiner ute. Jag blir rastlös och jag vill ut!

I förrgår kväll följde jag, Eric och Johan med Lasse ut och flög i ett litet privatplan. Vi flög från Kallax till Hollsvattnet och jag tog bilder på husen från luften. Det var otroligt häftigt och jag ska lägga ut bilder så att ni får se, någon dag.

Igår gick jag och Johan ner till sjön och badade hundarna och sedan red jag ut i skogen på Lalle. Det var helt underbart ute och 22 grader varmt fast klockan var 8-9 på kvällen. Eric var inte hemma igår kväll och är fortfarande inte det. Han och hans klass har tältat i Selet i natt. De valde verkligen helt rätt dag! Åh, jag hade också velat tälta med klassen.

Idag ska jag gå hem till Erik efter skolan. Jag ska på träningsläger med Ted Hedlund (Sveriges högst graderade i karate) klockan 6 ikväll, så jag ska vara hos Erik tills dess. Men jag funderar starkt på att gå ner till Gültzaudden och steka ett tag.

Och imorgon ska jag gradera till gult bälte. Jag vill bara göra bort det nu! Jag vill bara att det ska bli helg och att vädret ska fortsätta vara lika fint då! Enligt väderprognoserna ska det dock inte bli som jag hoppas. Tänk om den här veckan skulle vara årets finaste sommarvecka och den gick åt till att vara på skolan?!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Nej! detta får inte vara den enda veckan på sommaren med fint väder.
Vi sänder en bön till väderguden om en super bra sommar;)med det perfekta vädret.

Åsa sa...

Ja, det gör vi absolut! Hoppas att väderguden hör vår bön!