tisdag 20 april 2010

Där ser man

Jag har haft återkommande hosta i flera månader, ibland ont i luftrören och ibland lite ansträngande att andas. Eftersom det nu på senare tid har börjat klia så mycket i halsen när jag haft hosta (vilket det aldrig har gjort förut) och eftersom jag inte står ut längre, så åkte jag till vårdcentralen idag. Mina misstankar kretsade kring luftrörskatarr eller något i den stilen. Men nej minsann, det var fel. Läkarens misstankar kretsade kring astma och allergier, så jag fick ta lite allergiprover plus att jag fick en Bricanyl. Så nu är det bara att vänta på svaren från allergiproverna och se om Bricanylen hjälper. Jag vill absolut få bekräftat om jag är astmatiker och allergiker eller inte. Det är ju en sådan sak som man vill veta helt säkert.

Eftersom jag känner mig hängig och sjuk i övrigt och har haft lite feber idag och igår, bestämde jag mig för att åka hem till mamma i Vidsel. Så här är jag nu, parkerad i soffan och läser på internet om olika sorters astma och allergier. Detta blir från och med nu en väldigt lugn dag. Det är så skönt att vara hemma hos mamma när man är sjuk! Rastlösheten jag kände igår är som bortblåst.

3 kommentarer:

Eric sa...

Krya på dig gumman <3

Anonym sa...

Du är väl inte allergisk för Lalle? Det var ju inte roligt att höra att det kan vara astma eller allergi. Ta hand om dig.
BrittMarie

Åsa sa...

BrittMarie: Jag hoppas verkligen att jag inte är allergisk mot hästar, eller pälsdjur över huvud taget. Det vore ju katastrof!! Men jag tror inte att det är det, för jag har ju inte känt mig mer allergisk i stallet än någon annan stans.