tisdag 23 mars 2010

Kanonhelg

Jag stannade i Hollsvattnet hela helgen och dagarna gick hur fort som helst! På lördagen kom först Jonas och sedan Emil, Thomas och Annakarin. Vi åt god middag och hade trevligt tillsammans innan "vi ungdomar" blev skjutsade in till stan för att gå på Minus 30-festivalen på Kulturens Hus. Det var jag, Eric, Johan, Emil och Jonas. Camilla hade gjort mig jättefin i håret och Eric hade sina chinos och en jätte snygg skjorta. Önskar att jag hade haft en bild på oss... Erik och Ida gled runt med sina fotopass och backstagepass och syntes till då och då, lite här och där. Banden och artisterna som intog olika scener under kvällens gång var Amanda Jenssen, Markus Krunegård, Neverstore, Mohammed Ali, 1349, Ison & Fille, Unleashed, Insomnium, J-son, Loney Dear och The Coloured Office Paper. Vi såg långt ifrån alla och åkte därifrån redan halv tio. Amanda Jenssen var cool! Innan vi åkte hem åt vi på McDonald's. Eric och Emil proppade kycklingburgare och pommes frites medan vi andra nöjde oss med varsin glass.

På söndag morgon vaknade jag helt pigg strax före halv nio. Det kändes helt omöjligt att somna om, så jag steg upp. Sömntutorna (gissa vilka) fick vi släpa upp vid halv tio. Klockan elva drog vi iväg med skotrarna. Sex personer var vi: jag, Eric, Johan, Robin, Emil och Jonas. Vi körde till en jättefin plats i Solberg. När grävandet för eldplats och sittplatser var avklarat, stockar att sitta på var huggna, korvpinnarna klara och elden färdig satt vi där och grillade korv och njöt av det fina vädret länge och väl innan vi körde ytterligare en sväng och sedan vände hemåt.

Bilder kommer i nästa inlägg.

Inga kommentarer: