fredag 5 februari 2010

Förkylning

Min hals svider som ett as (vad är egentligen ett as?) och här sitter jag hemma hos mamma och svalkar halsen med vaniljglass. Faktum är att det känns mycket bättre i halsen så länge jag har glass i munnen. Eftersom glassen smälter ganska fort i min 36 grader varma mun så måste jag sleva in ny glass hela tiden, vilket leder till att jag också får fylla på glasstallriken lite då och då. Visst är det gott med glass, men jag hade mycket hellre varit frisk! Dessutom så är mitt smaksinne ganska nedsatt, som det alltid blir när jag är förkyld. Det blir svårt att uppskatta god mat då. Det var (såklart) Eric som smittade mig. Att hålla sig frisk när han är sjuk är inte lätt, har jag märkt. Eric har varit hemma från skolan idag, men själv pallrade jag mig dit för att ha matte. Äntligen fick jag chansen att fråga min mattelärare om några saker som jag inte har förstått tidigare. Nästa vecka har jag prov på algebra. Om ett tag kommer Erik hem och vi ska äta middag här hos mamma innan vi åker till pappa, där vi ska tillbringa hela helgen.

Jag känner att det är hög tid för en bild, och eftersom jag inte har någon ny bild som passar inlägget så får ni en glassbild från i somras!


3 kommentarer:

Louise sa...

(as = dött djur.)

Mjaow, krya på dig va! Halsont är inte roligt. ):

Eric sa...

Attans, Louise hann före.. xD Ett as är ett annat ord för kadaver. Förlåt för att jag smittade dig :(

Amanda sa...

Jag ser att du också kör på glassmetoden, den funkar ju iaf även om det bara är för ett tag :D