söndag 24 januari 2010

Vägen till hjärtat...?

Herregud vad jag har ätit! Först pappas magnifika älgstek med potatisgratäng, sås och sallad och sen min egen blåbärspaj med vaniljvisp. Det sägs att vägen till mannens hjärta går via magen, men jag undrar om det inte gäller mig också? Jag blir så glad av god mat!

Någon gång i livet ska jag ha en matblogg där jag bara skriver om mat. Fast då krävs det ju att man lagar en hel del mat också... Hm. Eric får bli min kock! Själv blir jag den som provsmakar maten, lägger upp den snyggt, fotograferar den och recenserar den!

Min hemliga plan är att bli någon sorts Gordon Ramsey-chef över Eric, mouahahaha. (Den meningen läste du inte va, Eric?)

Min jättegoda blåbärspaj med vaniljvisp!

4 kommentarer:

Eric sa...

Men jag tycker faktist att det är ganska kul att laga mat/baka!

Fast jag gillar minst lika mycket att äta, så frågan blir ju om det kommer finnas någonting kvar åt dig ;)

Inger sa...

Fin start på matfotograferandet:)

Åsa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Åsa sa...

Eric: Jag tycker också om att laga mat och baka, det vet du ju. Det bästa är nog att vi gör det tillsammans och dela fifty fifty! Eller "jag delar, du väljer!" :-) vi lever i ett demokratiskt samhälle, och jag vill inte bli den nye Gordon Ramsey...