torsdag 7 januari 2010

Trettio minusgrader

Det har varit -30 grader ute hela dagen, så jag har haft en riktig inne-mys-dag idag. Jag steg upp redan vid 9, avnjöt en stor kopp varm choklad med grädde i och några limpmackor med ost på. Sen hann jag se nästan hela Twilight-filmen innan mamma kom hem. Hon har börjat jobba idag och kom hem för att äta lunch. Under eftermiddagen och kvällen har jag och Erik fotat, jag och mamma har bakat supergoda smörstjärnor och alla tre har tittat på gamla diabilder. Stina kom hit och vi gjorde ett tappert försök att bränna Twilight till henne, men stackaren fick åka hem utan film. Det har varit en väldigt lugn och skön dag. Den är alldeles strax slut, och en ny dag börjar. En dag full av möjligheter! Just nu känns det bara skönt att vara lite trött, jag vet att jag kommer sova gott.

Sov gott, ni med.

Inga kommentarer: