lördag 30 januari 2010

Bright eyes, burning like fire

Stina har varit här hela kvällen och vi har gjort en rabarberpaj, ätit pajen med glass, sett "Grabben i graven bredvid", spelat piano och sjungit. Jag gillar mina och Stinas kvällar/dagar, vi hittar alltid på något att göra. Särskilt att sjunga och spela piano var roligt på ett speciellt sätt. Men jag är så ringrostig... Jag spelar ju så sällan och sjunger så sällan nu för tiden. Fingrarna och stämbanden måste hållas igång på samma sätt som kroppen måste hållas igång om man vill vara vältränad.


Is it a kind of a dream
Floating out on the tide
Following the river of death downstream
Oh is it a dream?
There's a fog along the horizon
A strange glow in the sky
And nobody seems to know where it goes
And what does it mean?
Oh is it a dream?

Bright Eyes - Art Garfunkel

1 kommentar:

Inger sa...

Just like old times:) En av mina absolta favoritlåtar, den där.