tisdag 8 december 2009

Knäck, mozartkulor och... okänd art

Ja, det blev en hel del julgodis igår. I alla fall knäck och mozartkulor. De vita tryfflarna blev... som de blev. Helt misslyckade. Men fyllningen var god! Och knäcken blev helt perfekt! Jag har sällan så trevligt som när jag är med Jessica! Vi fixade tacos till middag, och efter det var vi tvungna att göra allt på en gång. Blanda fyllningen till tryfflarna, göra mer knäcksmet, massproducera mandelmasseplattor, rulla nougatbollar på löpande band, hålla koll på knäcken, diska, titta till tryffelsmeten (som inte ville stelna), rulla mozartkulorna i choklad, försöka smälta den vita chokladen (som mer och mer började se ut som något helt annat) och så vidare. Vi knåpade i alla fall ihop allt och jag satte mig på 20.28-bussen med två godisburkar i väskan.

Tack för en trevlig kväll, Jessy! Det gör vi om :-D

1 kommentar:

Ma sa...

Jag hoppas att jag får smaka av godsakerna:)