torsdag 10 december 2009

Det som inte får hända

Jag steg som vanligt upp 6, åkte med tidiga bussen och sov som en stock på vägen till skolan. Jättetrött. Vaknar precis utanför skolan och rusar av bussen. Kommer in på skolan. Tänker "var är alla i min klass?". Ah, där är i alla fall Carro, Alexander och Josefin... Men alla andra då? "Vi börjar 12.15 idag" hör jag någon säga. 12.15?!?! Min hjärna skriker "NEEEJ!". Jag hade alltså kunnat sova tre timmar till. Men här sitter jag, trött som en gris.

Ibland önskar jag att informationen kunde nå mig också. Nu när jag loggar in på facebook så har flera stycken i klassen skrivit något i stil med "sovmorgon till 12.15 imorgon, wohoo" (igår kväll alltså). Men hallå, hur skulle jag ha kunnat se det igår, när jag inte var inne på facebook? Krävs det att man ska behöva bli en facebook-nörd för att få veta när lärarna är sjuka?

Ja. Jag älskar mitt liv. Men inte just nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sv: Joo, min småkusin heter Amanda Liikamaa. Ganska coolt ;P