måndag 23 november 2009

Tre sorters chokladmuffins

Det råkade bli så att jag bakade tre olika sorters chokladmuffins hemma hos mamma i helgen. I lördags letade jag febrilt efter mitt recept på sega chokladmuffins (även kallade kladdmuffins) utan att hitta det. Till slut tog jag ett annat recept som också hette "sega chokladmuffins". Särskilt sega blev de ju inte... Goda, men inte sega. Så igår (söndag) bestämde jag mig för att försöka mig på att göra sega chokladmuffins igen, för att ta med mig till Hollsvattnet. Så jag ändrade receptet. Mindre mjöl, mer socker, lite mer smör och inget bakpulver. De blev helt perfekta! Sen skänkte jag en god tanke åt Eric, som är allergisk mot ägg, och gjorde en sats chokladmuffins utan ägg efter ett annat recept. De blev förvånansvärt goda! Eric fick en chokladbit i varje muffin och vi andra fick hackad choklad ovanpå, som smälte sådär lagomt på de varma muffinsen.


Bilderna är på de första (lite misslyckade) muffinsen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Muffinsarna blev super goda./Camilla

Din Eric sa...

Mycket godare än de vi brukar göra!

Åsa sa...

Vad kul att ni tyckte det! :-D

Annica alias Ankiepankie sa...

dom ser goda ut! mums