söndag 18 oktober 2009

Nu kan man gå på isen

Efter filmkvällen i fredags sov jag och mamma i övernattningsrummet i samma hus som Erik bor i. På lördag förmiddag rände mamma på stan medan jag sov djupt. Efter att ha ätit en icke godkänd nachotallrik till lunch begav vi oss till Hollsvattnet. Mamma stannade och drack en kopp kaffe och följde med mig och Eric till logen och tittade på en massa gamla saker. När hon hade åkt vidare tog jag och Eric en promenad med Nemi och sen åt vi middag hos Lasse och Karin, Erics farmor och farfar. På kvällen blev det film, ostbågar och godis. Och idag tog vi med oss kameran ner till sjön för att fota. Sen red jag en lång sväng på Lalle och bara njöt av den friska oktoberluften. Till middag åt vi palt. Jag åt tre stycken och blev proppmätt! Johan och Camilla kom hem från Ö-vik för ett tag sen och nu har alla förutom jag och Eric gått och lagt sig. Nåja, vi ska också lägga oss nu, och läsa lite innan vi sover.


det är inte lätt att inte veta
inte lätt att inte få
inte lätt att sluta leta
efter det som inte finns ändå

Eric vid sjön

Fler bilder från idag kommer någon annan dag.
Godnatt!

1 kommentar:

emma sa...

AWESOOME! Härligt att du äntligen skaffade biljett! :D