måndag 28 september 2009

En helg i Hollsvattnet

Ja, i fredags firade vi Erics födelsedag. Det var hela Erics familj, Erics farmor och farfar, Erics mormor och så Nicke och Katrin med Oskar och Konrad. Som alltid hos familjen Nordberg blev MATEN höjdpunkten. Tacos i stora mängder, och sedan glass med hjortron. Eric kunde nog inte ha blivit gladare över min present än han blev, eller rättare sagt, jag hade inte kunnat ge honom något bättre!

På lördagen följde jag med Eric och Lasse på älgjakt. Vi steg upp HALV FEM och började jaga kring sex-halv sju. Vi satt på pass hela förmiddagen. Två olika pass blev det. Tur att vi hade med oss grymt goda mackor, kex och varm choklad :-) (Eric och Lasse skulle nog aldrig kunna sitta på pass utan fika!). Jakten blev faktiskt ganska händelselös.
Några andra i laget fick älgkontakt, men inte vi. Men jag och Eric lyckades locka till oss en järpe med lockpipan, vilket var rätt fascinerande. När vi kom hem sov vi en timme, gick på en promenad med Nemi och sen gick vi och lurpassade på en nötskrika. Den flög sin kos. På kvällen såg vi filmen "Hitch".

På söndagen tog vi sovmorgon till halv elva och sen gjorde vi ett städryck i rummet och tvättade lite tvätt. Sen tog vi hagelgeväret (visst låter det brutalt) och skjuttränade lite nere på en äng. Vi åt lunch, hängde tvätten och gick och lurpassade på nötskrikan igen. Den flög iväg direkt när vi kom och sen syntes den inte till mer. Sen började det regna och blåsa svinkallt, så vi gick hem. Jag tränade karate på kvällen och det kändes jättebra! Funderar starkt på att vara med och tävla i JKA Cup i Ö-vik 18 oktober. Efter min träning gick jag till Konsum för att köpa bananer och Expressen, och glömde självklart min mössa på affären. Så jag fick en extra promenad tillbaka dit.

Nu är det måndag och datalektionen har precis satt igång. Dags att jobba med Word!

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad köpte du till Eric?

Åsa sa...

Ett par Smith goggles (skid-/skoterglasögon). De snyggaste och bästa jag kunde hitta :D fick be Hägglunds i Luleå beställa dem från Frankrike.