onsdag 29 juli 2009

Golf!

Vi lever livet på Pite Havsbad i vår nya Polar-husvagn. Jag, Erik (Erik med K!) pappa, Carina och Tello.

Efter en vild tur på stan och en (ännu vildare!) tur med någons gummibåt i kanalen, börjar dagen lida mot sitt slut. Och vi är typ tretton golfbollar rikare. Plus lite kläder från Piteås alla REA-butiker!

Nu undrar ni förstås varför vi är tretton golfbollar rikare.

Om jag säger så här: golfbanan ligger väldigt nära vår husvagnsplats. Och det händer stup i kvarten att folk slår iväg sina fina, vita, blanka golfbollar åt tjottahejti (närmare bestämt ner i vattnet i kanalen). Och DÅ är jag och Erik där med gummibåten och spanar ner på bottnen. Jag ror båten och min käre bror dyker ner efter alla bollar.

Om vi någon gång skulle bestämma oss för att bli seriösa golfare så kommer vi spara pengar, tack vare alla dessa bollar!
(Eller ska vi säga att det är tack vare alla klantiga golfare? :-)


1 kommentar:

Stina sa...

När ni kommer hem kan vi väl göra nåt? Kanske Storforsen? :p