tisdag 16 juni 2009

Var är sommarvärmen?

Helgen var väldigt trevlig! Efter skolavslutningen i fredags åkte jag och Eric till hans mormor på Malmudden i Luleå och åt middag. Resten av Erics familj var också där. När vi kom hem till Hollsvattnet på kvällen tog vi det mest lugnt och såg filmen Sex Drive. Jag var så trött att jag var på vippen att somna hela tiden, trots att filmen var bra. Eric bar in mig till sängen innan vi hade hunnit se färdigt filmen och jag somnade utan att ha borstat tänderna eller tvättat bort sminket. Vi sov ganska länge på lördagen, och när vi steg upp och tittade ut genom fönstret så regnade det. Lördagen blev en lugn dag. Vi såg klart filmen, åkte traktorskopa, cyklade en sväng och umgicks lite med Johan, Jonas, Fredrik och Anton. Johan fyllde år :-) på kvällen såg jag och Eric filmen Taken. Otroligt bra film! Se den! Ostbågar och gott godis hade vi också. På söndagen var vi ungdomar som tränar karate i Älvsbyn och badade i Älvsbyns badhus (och jag hoppade från 3-meterstrampolinen för första gången!) och åt pizza på Okej. Det var jättetrevligt! Karategänget är så härligt :-)

Så helgen har varit bra! Och nu har jag hunnit jobba måndag och tisdag också. Idag har jag lärt mig att köra traktor och svetsa med pinnsvets. En sväng med Andreas Chevrolet Camaro blev det minsann också :-) imorgon är min sista dag i fordonsverkstan. Det känns rätt tråkigt faktiskt. Igår bakade jag chokladmuffins, som jag tog med till gubbarna/grabbarna på verkstan idag. De blev glada! På torsdag ska jag vara på Brand & Räddning, eftersom verkstan är stängd. Och på fredag är jag ledig, för det är ju midsommarafton (även om det inte känns som det...)

Inga kommentarer: