söndag 14 juni 2009

Jippijej

Veckan har varit hektisk!

På måndagen började jag jobba i RFN:s fordonsverkstad/körcentral. Jag jobbar kl 07.10-16.10 varje dag. Åker hemifrån 06.45 på morgonen och kommer hem 16.40. Jag skulle egentligen ha jobbat hela den här veckan, men kunde bara jobba måndag, tisdag och torsdag på grund av musikalen och skolavslutningen. Jag trivs jättebra på jobbet och alla är jättetrevliga! Jag har fått varierade arbetsuppgifter och redan lärt mig en hel del. Jag har fått byta däck och fälgar, tvättat bilar, skruvat i en volvo, lärt mig att svetsa, sorterat kopplingar, varit på säk-möte, hämtat grejer på förrådet och en massa annat. Ibland händer det att vi står i fönstret och tittar på när de flyger med jas-plan utanför. Ibland möter man poliser med automatvapen när man är på väg till restaurangen för att äta. Och ibland (i tisdags) får man åka Chevrolet Camaro -87 ;-) Andreas som jobbar på fordonsverkstan köpte Camaron förra helgen och körde den till jobbet, så jag och Janne for och provkörde (åkte, i mitt fall) på en landningsbana. Sen fick jag och Erik skjuts hem av Andreas efter jobbet.

Vi hade musikalträning både måndag och tisdag kväll. Och på onsdagen visade vi upp musikalen, som vi har jobbat med i ett halvår. Lejonkungen. Jag spelade Sarabi, drottningen. Och vi gjorde succé! En applåd till alla som har varit med och jobbat med musikalen!

Inga kommentarer: