måndag 25 maj 2009

Gröna milen

Torsdag morgon åkte jag till Eric. Det första vi gjorde var att köra till sandtaget och elda upp en bunt papper som vi var rejält less på. Sen cyklade vi till badstranden och satt där ett tag. Jag kommer faktiskt inte ihåg vad vi gjorde på eftermiddagen (hjälp mig Eric?). Det var mest en väntedag för mig. Jag väntade på träningslägret som var i Älvsbyn på kvällen. Ted Hedlund, Sveriges chefsinstruktör i karate (han har sjunde dan, alltså sjunde svarta bältet) skulle träna oss. Och det var rätt häftigt :-) väldigt lärorikt, framför allt. Först tränade vi som har från vitt till gult bälte och sen tränade de som har från grönt till svart. Vi var hemma vid tio på kvällen, duschade och åt godis framför filmen Changeling. Fredagen var också en väntedag för mig. Jag kommer inte ihåg vad vi gjorde, förutom att det regnade och att vi såg klart Pistvakt. Kring fyra åkte vi in mot Luleå, och klockan fem började min gradering. Det gick grymt bra, jag fick väl godkänt (det bästa man kan få) och är jättenöjd! Så nu har jag ett vackert rött bälte och ett diplom. Det kändes så otroligt skönt efter graderingen! Jag gick och duschade i omklädningsrummet och satte mig på läktaren med Eric och tittade på när det andra graderade. Johan graderade upp till 2 kyu och Jonas till 3 kyu. Jag och Eric fick skjuts hem av Tomas Lång och var ensamma hemma hela kvällen. Vi tog en promenad med hundarna och sen kröp vi ner i soffan med kuddar och täcken och såg Pistvakt-filmen. Vi gick och la oss vid ett och sov till elva på lördagen. Efter att ha ätit frukost tog vi på oss badkläder och la oss ute på studsmattan och stekte i solen. Tur att vi gjorde det tidigt på dagen, för sen började det regna. På eftermiddagen fiskade vi litegrann från bryggan och sen åkte vi ut med båten på sjön. Sen kom några av familjen Nordbergs bekanta på besök så vi umgicks med dem resten av dagen, spelade Guitar Hero, åt god mat, provade skjuta med Nickes bössa och såg Robinson. När de hade åkt såg jag, Eric, Thomas och Camilla filmen Wanted och sen gick vi och la oss. På söndagen red jag och Eric ut på Shannon och Lalle, Britt-Maries hästar. Vi red efter små skogsvägar, det doftade sommar och solen lyste på träden. Hur härligt som helst! Galopp blev det också, och Eric fixar det hur bra som helst :-) vi hittade björnspår. Efter ridturen duschade vi och sen klippte jag Eric. Det blev jättesnyggt, bortsett från en liten fläck. Och den här gången tog det bara en timme, till skillnad från förra gången då det tog hela två timmar. Från sju till halv nio tränade Eric i Älvsbyn och efter det åkte jag hem till Vidsel med Jonas och Rolle. Det kändes som att det var länge sen jag var hemma.

Inga kommentarer: