måndag 18 maj 2009

En annorlunda helg

Helgen har varit jättebra, men den har inte känts som en riktig helg. Fredagen började starkt. Vi tog årets första dopp och sen for vi ut på bäverjakt i tre timmar. När jag och Eric skulle resa oss upp för att börja gå tillbaka till bilen, välte hela passet/bordet/grejen vi satt på och alla våra saker gledr ner i vattnet nedanför. Så vi fick fiska upp alltihopa. Inklusive min mobil, som låg på bottnen i minst tio minuter innan Eric hittade den. Jag trodde aldrig att den skulle fungera igen, men det gjorde den faktiskt. Helt otroligt! På kvällen grillade vi korv och marshmallows innan vi kröp till kojs. På lördagen bar det iväg till Piteå vid niotiden. Eric och Johan var på träningsläger hela dagen medan Camilla hjälpte mig att hitta klänning och skor till examen. Det har aldrig gått så fort förut! Söndagen blev minst sagt en annorlunda dag. Det blev en arbetsdag för Eric, eftersom han gör praktik hos Älvsby Församling. Så vi satt inne hela dagen och lyssnade på en föreläsning om Gamla Testamentet (när det var SÅ fint väder ute!). Vi blev så trötta att vi slocknade i bilen på väg hem. Efter maten lade vi oss för att vila en stund, innan det var träningsdags för Eric, Johan och Camilla. Jag satt och tittade på hela träningen och var allmänt trött. Tiden gick faktiskt fort. Så fort att jag nästan började undra om jag somnade och sov bort halva tiden. Jag åkte hem med Kalle och Jonas och var hemma strax efter nio. Och där tog helgen slut.

Inga kommentarer: