måndag 16 mars 2009

Svenne Banan

Helgen har varit dunderbra! På lördag kväll var vi på Minus 30 på Kulturens Hus i Luleå, Eric och jag. Vi såg Sugarplum Fairy, Sahara Hotknights, Promoe, Abalone Dots, Lazee m.fl. Vi träffade även Erik och Ida, som hade både fotopass och backstagepass, de lyllosarna! Nå, vi hade en väldigt trevlig kväll, min grabb och jag :-) det allra roligaste var när vi dansade!

Vi har hunnit med en hel del annat också i helgen. Kört skoter, tagit en två timmars promenad/springtur,
sett en film, myst, varit hos Erics mormor på Malmudden och hos Erics farmor och farfar i byn. På grund av vissa omständigheter så stannade jag hos Eric ända till idag och åkte direkt därifrån till skolan på morgonen. Så det blev tidig uppstigning imorse, klockan sex. Eric åkte till skolan halv sju. Jag och Thomas lämnade Hollsvattnet strax därefter, han skjutsade mig till busstationen i Älvsbyn, snäll som han är! Tjugo över sju gick bussen från Älvsbyn, och så var jag på skolan klockan åtta. Det kändes lite mysko faktiskt. Dagvild, är det så det heter? Tänk att jag faktiskt hade en snarkande Eric vid örat i natt, och vaknade upp med honom idag, på en måndag. Och nu sitter jag här. Mamma ska hämta mig och Erik klockan åtta ikväll, vi ska vara hos henne till på onsdag eftersom pappa är i Stockholm.

2 kommentarer:

Anonym sa...

"ingen ser och ingen vet
hur du lyser och hur du fångar
upp min skugga när jag är svag
och hur jag älskar att vakna
upp bland dina blonda lockar"

Anonym sa...

jag tror det heter "Dygnvild" när man inte riktigt vet vilken dag det är.