söndag 22 mars 2009

Det stiger med solens fart

Det blev en riktigt lugn och härlig helg! Jag och älskling har varit hemma och bakat kolapaj, åkt madrass, solat nere på älven, handlat på ICA, sett filmen Forrest Gump och myst. Och så har jag klippt Eric! :-) Jag har aldrig klippt någon förut, men om jag får säga det själv så blev det inte så tokigt! Inte tokigt alls, snarare snyggt! För övrigt har vi sovit ordentligt och ätit en massa gott. I fredags purjolökssoppa med vitlöksbaguetter, igår älgskav i pitabröd med vitlöksdressing och grönsaker, och idag gourmétfisk med pressad potatis. Plus kolapajen med glass, glass med kolasås och strössel, godis, chips och ostbågar. Gudars, vad mycket gott vi äter!
Ikväll har jag varit i stallet och borstat Amie så att håret yrde! De löser mycket hår nu, poahästarna. Sen var jag in till Inger, hälsade på husets hundar och katter och hjälpte Inger att bränna en skiva som ville trilskas. Vi lyckades till slut!

Och jag glömde visst säga att träningen i torsdags var riktigt riktigt bra! :-) Jag tränade både första och andra passet, tre timmar sammanlagt.

1 kommentar:

Gårdsromantik sa...

Kika in till mig - jag har en tävling på gång!

Hälsningar Maud