onsdag 18 februari 2009

Så kan det gå

Smålog för mig själv idag när jag öppnade en internet-ruta och läste det jag skrev igår i min blogg. Jag skulle ju på träningen. "Ska strax käka och sen packa väskan, byta kläder och kila iväg till busshållplatsen." Haha. Jo, det gjorde jag ju förvisso. Jag käkade min pastagratäng, bytte kläder och gick till busshållplatsen. Och stod där ett bra tag. Emma och Emil som också tränar karate stod också där. Det var -24 grader kallt och vi väntade, och väntade lite till... Och ingen buss kom. Sen ringde Emmas telefon. Det var Nina, som satt på bussen. Vi hade alltså missat den. Och det var faktiskt inte vårat fel, för bussen hade gått för tidigt. Förbannade buss. Jag gick hem och var helt förtvivlad och mamma kunde inte skjutsa mig, så jag ringde pappa och han ringde runt till flera stycken och frågade om någon skulle till Älvsbyn. Men det skulle ju ingen, såklart. Alla hade redan slutat jobbet för dagen och åkt hem. Förtvivlan.
Det löste sig dock till slut, och det var nog den bästa lösningen som någon någonsin hade kunnat komma på. Jag fick åka med Kalle och Jonas och vara med på deras träning istället, med Eric och alla proffsen ;-) fick värsta specialcoachningen av Eric och tiden bara flög iväg! Bästa träningen hittills, lätt.

Inga kommentarer: