onsdag 7 januari 2009

Prins, paj och många minusgrader

Eric har varit här (på Björnstigen 7) från söndag till tisdag. Vi har haft det hur bra som helst och bakat blåbärspaj, sett flera filmer, myst, käkat godis och popcorn, åkt/kört spark och hälsat på Kalle och Jonas. Hur härligt är det inte att vakna upp bredvid sin prins och sedan bara ta dagen som den kommer?
Tisdag eftermiddag var jag ute och sprang ca 6 km och sen var jag i stallet på kvällen, myste med hästarna och träffade Inger :-)
Idag började skolan igen. Det kändes lagom jobbigt att stiga upp kl 7.15 och se att termometern visar -25 grader. Vad peppad man blir... Jag råkade faktiskt slumra en stund på eftermiddagen när vi såg två filmer om rymden. Inte alls likt mig!
Ikväll ska jag bara ta det lugnt och sitta inne i värmen nu när det är så kallt ute. Det enda jag har planerat är att diskutera ett par saker med mamma, ringa pappa och själv fundera över några saker. Ringa Eric förstås, kanske läsa vidare i boken jag började på igår och... Hm, få se nu... Slöa, i ordets bemärkelse!


Jag saknar min kamera och jag vill ha den NU.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars älskling som har kameran på lagning <3

Anonym sa...

Det låter som du haft ett härligt lov. Det blir roligt att ses igen.

Åsa sa...

Ja, jag har verkligen haft ett bra lov! Det var kul att träffa alla igen :-)