lördag 25 oktober 2008

Singin'

Igår hade jag sångträning med mamma i en och en halv timme. Mamma är bra på det. Jag har ju nästan slutat sjunga helt och hållet på senare tid. Jag har trott att jag inte sjunger särskilt bra alls. Och när jag har försökt spela in min röst på mobilen för att höra hur det låter, då har det låtit för bedrövligt. Men inte undra på det, med mobilkvalla?
Hursomhelst så har jag bestämt att jag ska börja sjunga igen, för jag tycker ju om att sjunga. Jag är nog inte så dålig trots allt. Jag är bara otränad.
Jag sjunger alltid för hästarna när jag är ensam i stallet, och dom verkar ju gilla det :-)
Och det där med att ta riktigt ljusa toner, det kommer aldrig vara min grej eftersom jag inte har en sopranröst. Där kan jag slänga mig i väggen. Jag har en altstämma. Japp.

Förra veckan spelade jag förresten tvärflöjt för första gången på över två år. Det är nästan så att jag saknar det litegrann. Det är synd att sluta när man börjar bli duktig. Men jag ville spela piano istället, och det var ju inget dåligt val direkt. Inget jag ångrar. Men man kan ju alltid fundera på hur bra jag hade varit på tvärflöjt nu om jag hade fortsatt spela. Jag slutade efter att ha spelat "Sol vind och vatten" på skolavslutningen i 6:an. Jag visste att det var sista gången jag skulle spela och det kändes sorgligt. Och vilka applåder jag fick sen.

Inga kommentarer: