måndag 22 september 2008

Coldplay, Globen, Stockholm...

Chris Martin, sångaren i Coldplay. Bilden är tagen av min bror Erik.

Coldplay-konserten i Globen 17 september var helt underbar!
Helt klart bästa konserten jag har varit på.
Erik och Louise stod och köade tillsammans med alla andra freaks utanför Globen i flera timmar för att få bra platser (vi hade ståplatsbiljetter såklart), medans jag kom rusande ungefär en och en halv timme innan konserten skulle börja. Och det var alldeles tillräckligt sent, för det var hundratals människor före mig i kön. Och jag kunde inte hoppa in till Erik och Louise längst fram, för det var vakter överallt som spanade efter fuskare som jag, haha... så jag ställde mig besviket längst bak i kön och käkade sura bilar medans kön blev längre och längre bakom mig. Till slut var kön lika lång bakom mig som framför mig. Och då öppnades dörrarna till Globen och folket strömmade in.
Halv elva lämnade jag Globen, lycklig efter konserten, uppfylld av musiken.

Resten av tiden i Stockholm gick åt till att gå på stan (köpte nya jeans, två tröjor och lite annat), försöka lära sig att hitta i stan, åka tunnelbana, och slappa på hotell Mornington.
Sveriges huvudstad är inte så tokig trots allt ;)

Inga kommentarer: