söndag 15 juni 2008

Sommar är frihet

Jag är hos mamma. Morbror Tomme är här och campar med sin husbil på våran gård :D Han är frän. Jag har inte gjort så himla mycket igår och idag. Igår var jag och brorsan ner på torgdagen och käkade våffla och sen blev det stallet. På kvällen var det kvartersfest hos Enmarks. Fast det var drygt, så vi gick hem efter en stund. Sen körde vi moppe till pappa och såg film, "Dansar med vargar". Jag älskar den filmen! Men den är nästan fyra timmar lång så vi hann se ungefär halva, sen körde jag tillbaka till mamma och sov där.
Imorse var det härligt ute så jag och mamma åt frukost ute på altanen :) och sen kom pappa och röjde småträd med röjsågen. Jag bakade kladdkaka någon gång på eftermiddagen och dagen bara rullade på. Var i stallet ikväll igen, fjärde dagen i rad eftersom Inger har varit i Stockholm sen i torsdags. Det är så härligt i stallet på sommaren! Allt känns så lätt. Inga tjocka vinterkläder, ingen snö att pulsa genom ner till ridplanen, inget fruset hö, inga tunga vattendunkar att bära från garaget, inga frusna tår och fingrar, ingen frostbiten knallröd näsa som tar en halvtimme att tina upp när man kommer in i värmen... allt är enklare på sommaren. Det är klart att vintern har sin charm och sin mysfaktor, men sommaren är frihet!
Nu har Tomme gått ut till sin husbil för att sova. Erik äter en nattmacka. Jag ska borsta tänderna och fylla ut min "att-göra-i-sommar-lista" med några saker till innan jag går och lägger mig. Samt ta på mig den mysigaste sovtröjan som finns! "Flygkorpen Vidsel" står det på den, och den är ett par storlekar för stor, kan jag säga ;)
Godnatt med er!

Inga kommentarer: